Δευτέρα 19 Νοεμβρίου 2018

Στα σύννεφα



Ήταν εκεί, το ήξερα.
Ένα θολό συννεφάκι αρνητικότητας μέσα μου.
Που δεν μπορούσα να καταλάβω
το πώς, το από πού και το γιατί του.

Ίσως από κάτι απωθημένο και αδιευκρίνιστο δικό μου,
ίσως από κάποιον άλλον που μου το 'στειλε,
ίσως από κάποιο περιβάλλον που βρέθηκα
(λες να κολλάνε πάνω σου σαν την σκόνη;).

Δεν ξέρω τα πώς και τα γιατί της αρνητικότητας
κι ούτε πολυπιστεύω σε θεωρίες αν δεν είναι
δικά μου βιώματα.

Το μόνο που ξέρω είναι ότι
το παραμικρό ίχνος αρνητικότητας μέσα μου
με ενοχλεί...
(άντε πάλι κι άλλος συμβολισμός για το παραμύθι με το μπιζέλι)

Κι αυτό το αδιευκρίνιστο
που το κουβαλούσα
και δεν μπορούσα να βρω την πηγή του
για να το διώξω
το αισθανόμουν αγκάθι
και επιπλέον λειτουργούσε προσθετικά
στα άλλα μου προβλήματα
και με έκανε να πετάγομαι
και δυο και τρεις φορές τις νύχτες
και να μην μπορώ να κοιμηθώ από το άγχος
ή μη ξέροντας τι ακριβώς μου φταίει.

Κι έπρεπε να φύγω από τον νου
σ' αυτά τα ταξίδια εποπτείας από ψηλά,
στον 'μη νου',*
σ' αυτό το ευγενέστατο και πανέμορφο
αρμονικό πεδίο λεπτοφυιών δονήσεων,
για να βρω απαντήσεις.

Ομολογώ ότι αυτή τη φορά δεν τα κατάφερα.
Ο νους μας φύλακας και φυλακή
δεν σε αφήνει εύκολα να τον υπερβείς.
Λίγη έπαρση να κουβαλάς στα φτερά σου
λίγη μη καθαρότητα
και σε τσακίζει στους λαβύρινθούς του.

Είναι ο πιο ισάξιος αντίπαλος
που θα βρεις ποτέ μπροστά σου.
Σε αντιμετωπίζει όπως τον αντιμετωπίζεις,
με ευγένεια ή με σκοτεινότητα,
με όποια όπλα διαλέξεις εσύ,
με ό,τι κουβαλάς μέσα σου
και το στήνεις εμπρός σου,
συνειδητά ή ασυνείδητα.
Κι αν φανείς ανάξιος
σε καταπίνει και
σε καταποντίζει στα δικά του...

Δύσκολο αυτό το ταξίδι μου
με βεβαρημένα τα φτερά.
Έπρεπε να μάχομαι συνέχεια
για να στέκομαι σε κάποιο ύψος.

Έστω κι έτσι όμως
και μέχρι τα όρια
που δεν μπόρεσα τελικά να ξεπεράσω,
σε μια από τις ευγενικότερες μάχες
που 'χω ποτέ βιώσει εσωτερικά,
επέστρεψα με αποκαλύψεις για τον εαυτό μου
που ούτε σε 100 χρόνια ψυχανάλυσης
δεν θα ανακάλυπτα.

Επέστρεψα με έναν ήλιο μέσα μου
(για όσο κρατήσει)
φωτεινή και λαμπερή
(τουλάχιστον έτσι αισθάνομαι)
με εν-πιστοσύνη
(στον σκοπό των όσων μου συμβαίνουν)
και τελικά χωρίς την ύπουλη αρνητικότητα
(που ακόμα δεν έχω καταλάβει την προέλευσή της).

Επέστρεψα από τα σύννεφα, λοιπόν,
για να σκύψω το κεφάλι κοιτάζοντας τη γη
(το κεφάλι μόνο συμβολικά, όχι το πνεύμα)
και να συνεχίσω την πορεία μου...



(*όπως άκουσα πρόσφατα να τα ονομάζουν σε μια συζήτηση στο γιουτιουμπ 
που μου επιβεβαίωσαν ότι δεν είμαι αλλοπαρμένη κι ότι όντως υπάρχουν - νομίζω στον χριστιανισμό το συσχετίζουν με την γνώση της καρδιάς και είμαι σχεδόν σίγουρη ότι ήταν η λεγόμενη 'μύηση' στα αρχαία μυστήρια...)







Κι αν αποφάσισα να το εκθέσω εδώ, είναι γιατί ψάχνω παρόμοιους ταξιδιώτες (που να καταλαβαίνουν τι εννοώ) προς τον ουρανό, προς την καρδιά, προς το έσω μας, προς τα όπως θέλει ο καθένας να το ονομάσει, που έφτασαν σ' αυτά τα όρια του νου για να συζητήσουμε τις εμπειρίες και τις δυσκολίες...

(Διευκρινίζω ότι δεν ανήκω σε καμιά θρησκεία, ομάδα, οργάνωση, διδασκαλία ή ό,τι άλλο - οδηγός μου μόνο τα βιώματα από τα δικά μου εσωτερικά βήματα και η αναζήτηση, χρόνια τώρα, το εις βάθος 'γνώθι' του εαυτού μου.)









11 σχόλια:

Νικολ είπε...

Πρός την γή είναι η πορεία.

Κυκλοδίωκτον είπε...

Συμπλήρωσα κάποια πράγματα στο κείμενο.
Στα αρχαία μυστήρια ήταν προς την γη (κάτω από τη γη, στον Άδη)η πορεία για να οδηγήσει μετά στο ξεπέρασμά της και στην αναγέννηση.
Αν έχεις κάτι περισσότερο να μου πεις, στείλε μου σε παρακαλώ μειλ και θα σου απαντήσω κι εγώ γιατί δεν θεωρώ προς την γη την πορεία.
Και λέγοντας γη, εννοώ το χαμηλό επίπεδο δονήσεων του κόσμου που εξουσιάζεται από τον νου και την ύλη, εκτός αν εννοείς εσύ κάτι άλλο μ' αυτην την λέξη..

Νικολ είπε...

Εννούσα κάτι πιό απλό .Την γή πρέπει να αγαπήσει κανείς ,την πραγματικότητα,πώς αλλιώς νά το πώ;Στό "εγκλημα και τιμωρία"θυμάσαι η Σόνια τί είπε στον Ρασκόλνικωφ πού είχε κανει τόν φόνο;Να ζητήσεις ,τού είπε, συγγνώμην από την ίδια την γή,νά σκύψεις να φιλήσεις το χώμα της.Δεν καταλαβαίνω καθόλου τά περι δονήσεων καί τά συναφή.Μ αρέσει πολύ η γή,τό χώμα.Οταν είμαι στήν εξοχή και βλέπω χώμα(οχι μπετόν )ξεκουράζεται κατι βαθιά μέσα μου. Εγινα κατανοητή άραγε;;

Κυκλοδίωκτον είπε...

[Και οι Ινδιάνοι παλιότερα, είχα διαβάσει ότι σεβόταν την γη, ότι της ζητούσαν συγνώμη όταν έπρεπε να την τρυπήσουν για να πάρουν μεταλλεύματα κι ότι όταν τελείωναν δεν άφηναν κενά τα σπλάχνα της χωρίς να κάνουν κάποιες τελετουργίες.]

Δεν αναφερόμουν όμως στην εξωτερική μας πορεία που σίγουρα είναι στη γη, αλλά στην εσωτερική...

Νικολ είπε...

Ολα είναι ένα.Κυρίως το "εσωτερικό "καί το "εξωτερικό".
Είμαστε οι φωνές πολλών ανθρώπων,πώς το λέει ο Σεφέρης;
Καλημέρα σού εύχομαι,νάσαι καλά ,νάχεις δυνάμεις καί ...χαρά.Γιατί χαρά;Γιατί έτσι,γιά να χλευάσουμε και λίγο την κοινή γνώμη.

Κυκλοδίωκτον είπε...

Όλα είναι ένα και δεν είναι...
όλοι είμαστε ένας και δεν είμαστε...
ανάλογα το σημείο που στέκεσαι και την προοπτική αυτού που κοιτάς...

Καλόδεχτη ευχή η χαρά, να 'σαι καλά!
Την χαρά δεν την είχα και πολύ κατά νου γιατί δύσκολα τρυπώνει μέσα μας.
Συνήθως προλαβαίνουν και την σκεπάζουν άλλα συναισθήματα.

Και σκεφτόμενη τη χαρά, επιβεβαιώνω ότι είναι σημαντικό συναίσθημα στην απόλαυση των μικρών καθημερινών στιγμών μας. Χαρά κι ευγνωμωσύνη κι αυτά τα 2 να πηγαίνουν μαζί, απολαμβάνοντας στιγμές όπως εκείνη που έγραψα με τις πιπεριές μου, όπως η σημερινή βλέποντας τον μουντό καιρό και τα βρεγμένα φύλλα στο μπαλκόνι, όπως... όπως... πολλές άλλες.

Αυτά τα δύο σου αντεύχομαι και σένα για καλημέρα!

Νικολ είπε...

Εχεις δίκιο,αλλιώς δεν υπάρχει ετερότητα.Το θεώρησα αυτονόητο γιατί η εποχή μας εχει ανάγκη από το νά δοθεί προτεραιότητα στο συλλογικο. Ο ατομοκεντρικός πολιτισμός εχει δείξει πρό καιρού τά όρια του,έτσι δέν είναι;;

Κυκλοδίωκτον είπε...

Νομίζω ότι ο ατομοκεντρικός πολιτισμός είναι στο απώγειό του στην εποχή μας.
Τόσο ατομοκεντρικός που τα διαχωρισμένα άτομα, αποξενώνονται το ένα από το άλλο και χάνουν σιγά σιγά την προσωπικότητά τους για να αισθανθούν ότι 'ανήκουν', για να δώσουν τη θέση τους στα ερχόμενα ρομποτοειδή και σε έναν ανελέητο ηλεκτρονικό ολοκληρωτισμό που πολύ φοβάμαι... Είμαι πολύ απαισιόδοξη για το εγγύς μέλλον μας βλέποντας την εξάρτηση των πάντων από τα ηλεκτρονικά μέσα.
Το συλλογικό είναι πια μόνο κυρίως εικονικό και δεν ξέρω ποια δύναμη έχει χωρίς την ζεστασιά της ανθρώπινης επαφής... Να το ονομάζαμε κι αυτό 'εικονικό συλλογικό';

Θα ξαναπώ αυτό με τις δονήσεις κι ας λες ότι δεν το καταλαβαίνεις. Θεωρώ ότι όσο πιο χαμηλές δονήσεις έχει ένα άτομο τόσο πιο πολύ ανήκει στην ετερότητα, στην μονάδα.
Όσο πιο υψηλές, τόσο πιο πολύ συγκλίνει στην συνολικότητα, στο όλον...
Λέω τώρα εγώ... δικές μου θεωρίες αυτές. Και οι μεν και οι δε...
Έτσι γενικά, θεώρησε ως χαμηλές δονήσεις την πορεία της πτώσης (που θα λεγαν και στη βίβλο). Όσο πιο χαμηλές τόσο πιο κάτω και το αντίθετο...

Νικολ είπε...

Καλησπέρα!!!
εξακολουθώ νά μην καταλαβαίνω τά περί δονήσεων.
Ναι ,έτσι είναι όπως τά λές με το μέλλον.Αλλά "καί τί μέ νοιάζει εμένα¨";;πού θάλεγε και ένας φίλος πού αγαπώ και σέβομαι.(πανε μαζί αυτά.)
Τυγχάνω τύπος μάλλον αισιόδοξος ,μέ μιά κρυφή ελπίδα γιά τον άνθρωπο.
Καί δέν εμπιστεύομαι καθόλου τά μήντια,άνθρωπος ξεροκέφαλος σού λέω.
Καλό απόγευμα,μόλις μπήκα σπίτι πτώμα στην κούραση.
Νάσαι καλά.

Κυκλοδίωκτον είπε...

Να, κάτι τέτοια 'τι με νοιάζει εμένα΄, είναι που δεν μου αρέσουν!
Ποιο το νόημα να μιλάμε για ανάγκη συλλογικότητας και διαφοράς με εγωκεντρισμό, άμα τι με νοιάζει εμένα;
Δεν ξέρω για σένα, αλλά εμένα με νοιάζει. Όχι μόνο ο εαυτός μου, αλλά με νοιάζουν και οι άλλοι και οι τωρινοί και οι μελλοντικοί. Γι αυτό υπογράφω σε διαμαρτυρίες όπως αυτές που κάνει το Avaaz τακτικά για διάφορα θέματα, γι αυτό σκύβω σαν την χαζή και μαζεύω μπαταρίες από τον δρόμο όπου τις βρίσκω, γι αυτό προσπαθώ να πείσω και τους άλλους να κάνουν ανακύκλωση και ένα σωρό άλλα μικρά στην καθημερινότητα και την σχέση μου με τους 'πλησίον' που δεν κάνουν ίσως τη μεγάλη διαφορά, αλλά το 'με νοιάζει εμένα' ξεκινάει από τη μονάδα που ενώνεται με άλλες μονάδες και γίνεται συλλογικότητα και ενδιαφέρον και για τον πλανήτη και για τον άνθρωπο.
Λυπάμαι, αλλά εδώ θα τα χαλάσουμε!

Κυκλοδίωκτον είπε...

Κι αν δεν ξέρεις τι είναι το Avaaz, η πιο πρόσφατη ενημέρωση που μου ρθε στο μειλ μου, ήταν γι αυτό το θέμα:
Εδώ το λινκ:

https://secure.avaaz.org/campaign/el/wa_destroys_democracy_loc_rb/?bcQjseb&v=112241&cl=15299171988&_checksum=869eca18133a159943e5202c22cbfbd3831939fd29c7a331b578d77480281626&c=EUR&

"Είναι τρομακτικό -- o νέος πρόεδρος της Βραζιλίας θέλει να ισοπεδώσει τον Αμαζόνιο, έχει απειλήσει ότι θα σκοτώσει 30.000 αριστερούς κι εξυμνεί τη δικτατορία. Και φαντάσου ότι πριν λίγους μήνες σχεδόν κανείς δεν ήθελε να τον ψηφίσει. Πώς συνέβη αυτό;!
Τον βοήθησε το WhatsApp του Facebook.
Ο βασιλιάς των κοινωνικών δικτύων Μ. Ζάκερμπεργκ έκανε την πάπια, καθώς πλούσιες εταιρείες παράνομα δαπανούσαν εκατομμύρια, για να πλημμυρίσουν την εφαρμογή μηνυμάτων WhatsApp με πλαστές ειδήσεις και ρητορική μίσους -- μέχρι που ο λαός εμπιστεύτηκε την ψήφο του σ’ έναν ακραίο φασίστα του χειρότερου είδους.

Ο Ζάκερμπεργκ θα μπορούσε να έχει εμποδίσει εγκαίρως τις εταιρείες αυτές και να έχει ενημερώσει τους χρήστες. Αλλά δεν το έκανε. Τώρα είναι στο χέρι μας να ξεμπροστιάσουμε το Facebook, για να αναλάβει την ευθύνη για τις πλαστές ειδήσεις και τη ρητορική μίσους που διαδίδονται στις πλατφόρμες του -- και να βάλει τέλος στην οργανωμένη προπαγάνδα προτού κι άλλοι φασίστες αρπάξουν τη δημοκρατία μας και το μέλλον μας:

Πάτα για να καθαρίσουμε τα κοινωνικά δίκτυα

Το WhatsApp είναι ο παράδεισος των πλαστών ειδήσεων, γιατί είναι πλήρως κρυπτογραφημένο και κανείς δεν ξέρει τι γίνεται εκεί μέσα. Αφού είχαν ήδη εξαπατηθεί εκατομμύρια πολίτες από πλαστές ειδήσεις, τότε μόνο οι δημοσιογράφοι στη Βραζιλία άρχισαν να καταλαβαίνουν τι παίχτηκε! Όμως υπάρχει διέξοδος: να πείσουμε το WhatsApp να βάλει φίλτρα πλαστών ειδήσεων που θα μπορούν να ενεργοποιούνται απ’ τους χρήστες και θα προειδοποιούν για ενδεχόμενη παραπληροφόρηση.

Για να λειτουργήσει αυτό, η εφαρμογή ίσως πρέπει να επιτρέπει στους χρήστες να επιλέγουν προαιρετικά την κρυπτογράφηση -- μια λύση που θα προστατέψει τόσο τη δημοκρατία όσο και την ιδιωτική μας ζωή.

Ο τεράστιος αριθμός πλαστών ειδήσεων που διαδίδονται αυτή τη στιγμή στα κοινωνικά δίκτυα είναι τεράστιο πρόβλημα παγκοσμίως. Το Facebook εξακολουθεί να έχει ενεργούς εκατοντάδες εκατομμύρια ψεύτικους λογαριασμούς! Και έρευνες δείχνουν ότι οι αλγόριθμοι του YouTube κατευθύνουν τους 2 δισ. χρήστες του (!) σε εξτρεμιστικό, ρατσιστικό και κακόβουλο περιεχόμενο.

Γι' αυτό, το κίνημά μας αντεπιτίθεται -- απαιτώντας από τα κοινωνικά δίκτυα, όπως το WhatsApp, να σεβαστούν τους πολίτες, τη δημοκρατία και την αληθινή ενημέρωση.

Πρόσθεσε τη φωνή σου -- πριν καπηλευτούν τα κοινωνικά δίκτυα κι άλλοι φασίστες που θέλουν να μας βάλουν να φαγωθούμε μεταξύ μας:

Πάτα για να καθαρίσουμε τα κοινωνικά δίκτυα

Το Avaaz αγωνίζεται ενάντια στις πλαστές ειδήσεις και την παραπληροφόρηση σε όλο τον κόσμο. Στη Βραζιλία, η ομάδα μας ξεσκέπασε ένα απ’ τα μεγαλύτερα δίκτυα παραπληροφόρησης στη χώρα και το έκλεισε. Αλλά ήταν πάρα πολύ αργά. Οι αλγόριθμοι των κοινωνικών δικτύων έχουν τεράστια εξουσία στην κοινωνία μας και μας ταΐζουν δηλητήριο με το ζόρι. Ας τους καθαρίσουμε, πριν να είναι πολύ αργά.

Με ελπίδα,
Ricken, Christoph, Fadi, Emma, Alice, Rosa και η υπόλοιπη ομάδα του Avaaz