Κυριακή, 7 Ιουνίου 2009

Περιμένοντας τη βροχή...













(Οι φωτογραφίες, εκτός από την ελάττωση του μεγέθους τους, δεν έχουν υποστεί καμία επεξεργασία χρώματος ή φωτεινότητας)


-

18 σχόλια:

Dimis είπε...

Πολύ όμορφες φωτογραφίες. Είχα κι άλλη φορά την ευκαιρία να διαπιστώσω το ασκημένο μάτι του φωτογράφου στο ενδιαφέρον θέμα και στην υφέρπουσα ή εμφανή ομορφιά.
Τελικά ήρθε η βροχή;;

Κυκλοδίωκτον είπε...

Ασκημένο μάτι φωτογράφου δεν έχω.
Ερασιτέχνις είμαι και η φωτογραφική μου μηχανή ακόμη πιο ερασιτεχνική...

Η βροχή ήρθε τελικά, ορμητική και καταρρακτώδης, λίγα μέτρα πριν φτάσω στο σπίτι μου.

Dimis είπε...

Kyklodiwkton
Συγγνώμη. Εγώ είπα μόνο αυτό που είδα και μου επέτρεψε η αισθητική μου. Το αποτέλεσμα. Δεν ξέρω ποιες είναι οι εμπειρίες σας από τους ανθρώπους για να γίνεσθε επιθετική και καχύποπτη.Προσωπικά ό,τι είπα το εννοούσα ακριβώς.
Καληνύχτα σας

Κυκλοδίωκτον είπε...

Σας πληροφόρησα απλώς και λιτώς ότι δεν έχω ιδιαίτερες γνώσεις φωτογραφίας εκτός από αυτές που μου υπαγορεύει η αισθητική μου.
Δεν υπήρξε καμία επίθεση.

Καλημέρα σας

e_digonis είπε...

Πολύ ενδιαφέρουσα ανταλλαγή φράσεων και εκφράσεων.
Είναι εμφανές απο τη μιά ότι ο λόγος αποκτά και μια έκφραση (σχεδόν θεατρική) αλλά και μια προσμονή με ολοφάνερη τη συναισθηματική εμπλοκή. Απο την άλλη μεριά ο λόγος διατηρεί καρτεσιανή προσέγγιση περιεχομένου εστιασμένος στο αντικείμενο. Ουδέτερος, ξεκάθαρος, ορθολογικός, σχεδόν μαθηματικός.
Είναι ένα ωραίο μάθημα συμβολής χαρακτήρων. Εκεί όπου το αντικείμενο μοιάζει να έχει πολύ μικρή σημασία μπροστά στο βάρος προσωπικών επιλογών και αναγκών που μας καθιστούν δέσμιους κωδίκων που τις περισσότερες φορές απλά επινοούνται.

Dimis είπε...

@Kyklodiwkton
Προσπαθώ να βρω το λόγο που γράψατε σ' αυτή την ανάρτηση αλλά δεν τον βρίσκω. Το λόγο σας που μάλιστα επαινείται αλλά βρίσκω μόνο φωτογραφίες. Μπορεί να μη βλέπω και καλά. Στο μυαλό μου στριφογυρίζει αυτό που σας είπα σε άλλη ανάρτηση: " Ότι ένας ακόμα θα ήταν περιττός"...

Κυκλοδίωκτον είπε...

@e-digonis,
με εξέπληξες ευχάριστα με αυτήν την ανάλυση εμβάθυνσης στο λόγο.

Όντως, η χρήση και η αναγνώριση του λόγου, ως μέσο ανταλλαγής απόψεων, υπόκειται σε άτυπους κωδικούς που επηρρεάζονται από την υποκειμενικότητα.
Πόσο μάλλον, όταν έχουμε τον γραπτό λόγο με την "ανοικείωση", και μάλιστα ανάμεσα σε δυο αγνώστους.
Οι κώδικες ερμηνείας γίνονται ευάλωτοι σχετικά με τον τρόπο που υπαγορεύεται (αφήνω γενικό και απρόσωπο το αίτιο της υπαγόρευσης) σε κάποιον να αντιληφθεί το ύφος και το περιεχόμενο του μηνύματος.
(να υποθέσω ότι μάλλον έχεις διαβάσει βιτγκενστάιν;)

@Dimis,
συνγώμη αλλά κι εγώ δεν κατάλαβα.
Δεν καταλάβατε τον λόγο για τον οποίο ανάρτησα τις φωτογραφίες ή δεν καταλάβατε τον λόγο για τον οποίο σας ενημέρωσα ότι δεν έχω γνώσεις φωτογραφίας;
Αν είναι το δεύτερο πάντως, σκεφτείτε ω, πόσο διπλασιάζεται και επαυξάνεται ο έπαινός σας με αυτήν μου τη δήλωση.
Όμως το κοφτό και λιτό ύφος της απροσανατολίζει από μια τέτοια σκέψη... Σκεφτείτε το λίγο.

Ο γραπτός λόγος δεν είναι πάντα τόσο απλοϊκός όσο φαίνεται.
Επειδή ο γράφων έχει τη δυνατότητα που του δίνει ο χρόνος να σκεφτεί και να περικλείσει μηνύματα και κώδικες, ανιχνεύσιμους ή μη, με αποδέκτες ή όχι...


Καλή μας ημέρα!

Καλήσας ημέρα

Κυκλοδίωκτον είπε...

Αμέσως μόλις ανάρτησα την απάντηση κατάλαβα ότι ο Dimis εννοεί κάποιον δικό μου "λόγο" που ίσως συνοδεύει τις φωτογραφίες.

Δεν είναι θαυμαστή τελικά η υποκειμενικότητα της αντίληψής μας;
Μας κάνει να είμαστε επιλεκτικοί στο μέρος της πραγματικότητας που θα αντιληφθούμε...

Dimis είπε...

@Kyklodiwkton
Καλή μου κυρία , αν προσέχατε λίγο περισσότερο τα απλά μου ελληνικά , όχι περισσότερο πάντως από τον αφύσικο τρόπο που μιλάνε συχνά κάποιο άνθρωποι, όταν αναφέρονται σε απλά πράγματα όπως οι φωτογραφίες, θα είχατε δει πως γράφω:
"Προσπαθώ να βρω το λόγο που γράψατε Σ' ΑΥΤΗ την ανάρτηση αλλά δεν τον βρίσκω. (Όχι τον λόγο που γράψατε αυτή την ανάρτηση,αλλά το λόγο Σ΄ΑΥΤΗ την ανάρτηση) Το λόγο σας που μάλιστα επαινείται χωρίς να υπάρχει στην ανάρτηση όπου είναι ανηρτημένες μόνο φωτογραφίες. "

Εννοώ ότι προσπάθησα να βρώ που υπάρχει ο λόγος σας γραμμμένος, το κείμενό σας, τα λόγια σας, που επαινούνται, ενώ υπάρχουν μόνο φωτογραφίες. Εγώ ο έρμος σχολίασα ό,τι έβλεπα και παρα λίγο να με κάνετε να αισθάνομαι ένοχος που απλά άμεσα και χωρίς φιλοσοφικές τσιριτσάντζουλες εντυπωσιασμού, σας είπα τη γνώμη μου για τις φωτογραφίες σας. Αντίθετα σας έκανε ευτυχή ο έπαινος για αυτό... που δεν υπάρχει στην ανάρτησή σας : Δηλαδή το λόγο. Εγώ σ'αυτή την περίπτωση θα ρώταγα, αν με επεξεργάζονται. Να με συγχωρείτε αλλά κι εγώ, όπως όλος ο κόσμος, έχω σπουδάσει αλλά δεν σκέφθηκα ποτέ να μοστράρω τα περιδιαγραμμάτου της επιστήμης μου.
Απλά αναφέρομαι σε ό,τι βλέπω και αισθάνομαι προς μεγάλη μου ευτυχία, μόνο αυτό που είμαι:
Ένας καθημερινός άνθρωπος. Σκεφθείτε να μου δείχνατε π.χ. ένα βότσαλο που έχετε ζωγραφίσει και να σας έλεγα τη σχέση που θα είχε το χειροτέχνημά σας, με την...ανάκλαση του λίμπιντο στο πολιτικό προτσές...
Και κάτι ακόμα, αν θέλετε να μου λύσετε την απορία:
Στο τελευταίο σας σχόλιο, σε ποιον απευθύνεσθε αναφερόμενη σε μένα;

Κυκλοδίωκτον είπε...

@Kύριε Dimis,
πρόσεξα τα απλά σας ελληνικά και τα ξαναδιάβαζα αλλά νόημα δεν έβγαζα. Και γιατί αυτό;

Πρώτον, επειδή δεν υπήρχε πουθενά κάποιος λόγος (κείμενο) δικό μου για να υποθέσω ότι αναφέρεστε σ' αυτό. Έτσι μετέφρασα αυτόματα τη λέξη λόγο ως "αιτία".

Δεύτερον επειδή δεν σας ξέρω και δεν ξέρω κατά πόσο έχετε τη δυνατότητα να εκφράζετε ακριβώς και με σωστά ελληνικά αυτό που εννοείτε.
Σκεφτόμουν λοιπόν:
Το -αι στη λέξη επαινείται ήταν άραγε στο σωστό τρίτο ενικό πρόσωπο ή κάνατε το γνωστό λάθος του μπερδέματός του με το -ε;
"Το λόγο σ' αυτήν"... αφού δεν υπάρχει λόγος-κείμενο στην ανάρτηση... μήπως εννοούσατε την απάντηση...

Τρίτον, δεν είδα να επαινείται κάποιος λόγος μου πουθενά, οπότε σκέφτηκα ίσως να αναφέρεστε σε κάποια άλλη ανάρτηση..

Κάπως έτσι ήταν οι σκέψεις μου και δεν έβγαζα άκρη.
Κι όλα αυτά γιατί υπέθεσα ότι είχατε καταλάβει τι αναλύει επακριβώς στο σχόλιό του ο άλλος σχολιαστής ο e-digonis. Κι εκεί δεν υπήρχε αναφορά σε κάποιο λογίδριο κι ούτε έπαινος για κάτι.

Μετά ανακάλυψα την παρανόησή σας και το όλο μπέρδεμα.

Όμως και στο νέο σας σχόλιο πάλι δυσκολεύομαι να σας καταλάβω.
Ειδικά αυτό με τις σπουδές και το μοσρτάρισμα της επιστήμης...
Ποιος το κάνει αυτό και ποια επιστήμη εννοείτε;

Στο τελευταίο σχόλιο αναφέρομαι και στους τρεις μας ή σε όποιον τυχόν αναγνώστη που δεν συμμετέχει στους σχολιασμούς.
Βρήκατε κάτι ενοχλητικό σ' αυτο;

Dimis είπε...

@Kyklodiwkton

Aς αρχίσω από το τέλος: Τίποτα δεν βρίσκω ενοχλητικό. Απλά περίμενα αφού αναφέρεσθε σε μένα, να απευθυνθείτε και σε μένα. Έτσι συνηθίζεται. Για τα άλλα καλή μου δεν παρανόησα κάτι ούτε μπερδεύτηκα.
Πράγματι δεν υπάρχει λόγος στην ανάρτησή σας. Αυτό λέω κι εγώ. Γι αυτό είπα τη γνώμη μου μόνο γι αυτό που είχατε αναρτήσει: Τις φωτογραφίες. Και κάνοντας επίδειξη μετριοφροσύνης με αποπήρατε εμμέσως. Άλλος σχολιαστής στην ίδια ανάρτηση όπου δεν υπάρχει λόγος σας, σχολιάζει ευμενώς, το λόγο που δεν υπάρχει. Εκτός και άν δεν καταδέχτηκε να αναφερθεί στις φωτογραφίες σας και το σχόλιό του έρχεται από άλλη...κατεύθυνση και έτσι μπορεσατε να εκστασιαστείτε, από την... εμβάθυνση του λόγου. Αν ο σχολιαστής σχολίασε τα σχόλιά μας ως λόγο, έκανε πολύ κακώς, διότι πρώτον: Η ανάρτηση προσφέρεται για σχολιασμό κατ΄αρχήν και όχι οι διάλογοι των άλλων σχολιαστών. Και ακόμα , αν κάποιος σχολιάζει τα λόγια μου, μου ανοίγει την πόρτα να τον σχολιάσω κι εγώ. Αν οι διάλογοί μας έκαναν... καρτεσιανές προσεγγίσεις και όλα αυτά τα βαρύγδουπα για τρεις κουβέντες που ανταλλάξαμε ένα μόνο έχω να πω: Έλεος! Προσωπικά δεν είμαι διατεθειμένος να δεχθώ αναλύσεις σ' αυτά που λέω ούτε να δεχθώ ασκήσεις σπουδαιοφάνειας σε όσα λέω, αν φυσικά ο σχολιαστής σας αναφέρθηκε στα λόγια μας. Μπορώ όμως να δεχθώ διάλογο για οποιοδήποτε θέμα με αμοιβαίο σεβασμό, χαμηλούς τόνους και με την επιφύλαξη του κάθε συνομιλητή, να πάρει και να δώσει στον άλλον, αποφεύγοντας την παθογένεια του "ξερολισμού" που διακατέχει τον σύγχρονο Έλληνα.
Ο Γ. Σεφέρης δεν μου άρεσε ποτέ ως ποιητής. Μου αρέσει όμως ο δοκιμιακός του λόγος που είναι ευαγγέλιο. Δύο πράγματα θα αναφέρω: Την ανάγκη να μιλήσουμε απλά, χωρίς μαλάματα. Εύκολο είναι να μιλήσεις απλά; Συνήθως οι Έλληνες μιλούν μια γλώσσα υπερβολής , σε σχέση με το αντικείμενο που αναφέρονται, τεχνητά πολύπλοκη χάριν εντυπωσιασμού, συνοδευόμενη με επίδειξη γνώσεων. Είναι σαν εκείνες τις κυρίες που φορτωμένες κοσμήματα, μοιάζουν με λατέρνες.
Θυμάσθε τι σας είπα στο άλλο μου σχόλιο; ""Φανταστείτε π.χ. να μου δείχνατε ένα βότσαλο που θα είχατε ζωγραφίσει κι εγώ αντί να σας πω τη γνώμη μου γι αυτό, να σας έλεγα πως το χειροτέχνημά σας έχει άμεση σχέση με το λίμπιντό σας, που ανακλάται στο...πολιτικό προτσές!!! Τι θα με ρωτάγατε τότε; Αν διάβασα KARL JUNG; Ή θα μου λέγατε ότι είμαι ένας γελοίος που λέει βαρύγδουπες κουλτουρομαλακίες για ένα τόσο απλό πράγμα; Αν το δεύτερο, τότε μη διστάζετε να το λέτε με την πρώτη ευκαιρία.
Και άλλη μια κουβέντα του Σεφέρη:"Είμαστε τραγικά αυτοδίδακτοι"...
Μήπως καλή μου συνομιλήτρια, τα φτωχά μου ελληνικά έγιναν τώρα σαφέστερα; Γιατί πριν, στα άλλα μου σχόλια, η προσπάθειά μου δεν είχε επικεντρωθεί στο να σας εντυπωσιάσω με την... εμβάθυνση του λόγου μου αλλά να εκφράσω κάπως "δύσκολα" πράγματα με τη μεγαλύτερη δυνατή κομψότητα.
Αληθινά σας εύχομαι μια γαλήνια νύχτα

Κυκλοδίωκτον είπε...

@Dimis,
μου είστε και οι δυο το ίδιο άγνωστοι.

Ο καθένας διαλέγει τι θα δει. Εσείς επιλέξατε να δείτε βαρύγδουπους επαίνους, ασκήσεις σπουδαιοφάνειας ή ό,τι άλλο.
Είναι το ίδιον της υποκειμενικής ερμηνείας. Δικαίωμά σας.
Τα υπονοούμενα δεν σας τιμούν.

Καλή σας μέρα.

Dimis είπε...

@Kyklodiwkton
Δεν διαλέγω τι θα δω και μην μου απευθύνετε τέτοια ευθεία προσβολή εκμεταλευόμενη το σεβασμό και την ανοχή μου απέναντι στο φύλο σας.
Να το απευθύνετε σε όποιον διαλέγει, ΄να σχολιάσει κουβέντες άλλων σε μια ανάρτηση όπου το θέμα είναι το: ""Περιμένοντας τη βροχή"" και οι φωτογραφίες που απεικονίζουν το θέμα. Κάνω λάθος; Έχετε πρόβλημα με την αλήθεια και τα πραγματικά γεγονότα; Έχετε κάτι εναντίον μου; Μή κοιτάζετε αλλού όταν ακούτε την αλήθεια, προτιμώντας να με προσβάλλετε.
Το διαλέγω τι να δω, αφορά μικρά παιδιά ή ανθρώπους που δεν είχαν την ευκαιρία να εξελιχθούν. Προσωπικά επικεντρώθηκα σ' αυτά ΚΑΙ ΜΟΝΟ ΠΟΥ ΕΙΔΑ ΚΑΙ ΔΙΑΒΑΣΑ, διατηρώντας το δικαίωμά μου να μην θέλω να αναλύει κάποιος άγνωστος τα λόγια μου για να κάνει επίδειξη πνευματικής εποπτείας. Αν θέλει, ας αναλύσει τα δικά του λόγια, να μας τα προσφέρει στο πιάτο, για να περάσουμε καλά.
Οι υπαινιγμοί ήταν ό,τι κομψότερο μπόρεσα να χρησιμοποιήσω και ό,τι λιγότερο. Το "ΔΕΝ ΤΙΜΑ", να το διακρίνετε στις ανοίκειες και ελλειμματικές συμπεριφορές τρίτων και όχι στην δικαιολογημένη απορία στην αρχή και αντίδρασή μου στη συνέχεια. Προσωπικά δεν έχω ανάγκη επιβεβαίωσης, (σα καλή ώρα)
Όσο αγαπώ την επικοινωνία, άλλο τόσο και την Σιωπή.
Άντε και καλημέρα σας

Κυκλοδίωκτον είπε...

@Dimis,ειλικρινά δεν μπορώ να καταλάβω τι μύγα ευθιξίας σας τσίμπησε επειδή κάποιος διαπίστωσε ότι:

"Είναι ένα ωραίο μάθημα συμβολής χαρακτήρων. Εκεί όπου το αντικείμενο μοιάζει να έχει πολύ μικρή σημασία μπροστά στο βάρος προσωπικών επιλογών και αναγκών που μας καθιστούν δέσμιους κωδίκων που τις περισσότερες φορές απλά επινοούνται."
ένα συμπέρασμα που κάθε σχόλιο αυτής της ανάρτησης το επιβεβαιώνει και το δικαιώνει ακόμη περισσότερο.

Τα όρια που βάζετε στην επικοινωνία σας δεν είναι αξιώματα για να είναι καθολικά αποδεκτά. Είναι υποκειμενικά και δεν βλέπω τον λόγο που θα πρέπει να τα αποδεχτεί κάποιος για να δικαιολογήσει την έκρηξη προσβολής σας.

Θα σας απαντήσω λοιπόν με μια κλισέ έκφραση:
"όπως νομίζετε"

Dimis είπε...

@kyklodiwkton
Αποφεύγετε συστηματικά την ουσία του θέματος,που με τόση σαφήνεια αποτύπωσα, αποδίδοντάς μου αδικαιολόγητη ευθιξία, προκειμένου να στηρίξετε τον ενθουσιασμό σας στις... εμβαθύνσεις του... λόγου. Εσείς λοιπόν μπορείτε να δέχεστε να σας αναλύουν τα λόγια σας μεθυσμένη από την βαρύγδουπη ανάλυση που έχει ανάγκη ο αναλύων αφ' ενός και να επιβεβαιώνεται η σπουδαιοφάνεια του αναλύοντος αφ' ετέρου. Έτσι θα έχουμε ένα πακέτο που θα περιέχουν αυτά που θέλει ο καθένας. Όσο για τις αναρτήσεις και το ποιος θα σχολιάζει τα θέματά της, αυτά όπως αποδείχτηκε στο συγκεκριμένο θέμα, φαίνεται πως και για σας είναι δευτερεύον, αφού άλλα πρωτεύουν. Είναι δικαίωμά σας. Όχι όμως να μου μου αποδίδετε υπερευαισθησία (μύγα) επειδή σημειώνω μια
αλήθεια που δεν σας αρέσει και επειδή δεν θέλω τα λόγια μου να χρησιμοποιούνται ως υλικό για σπουδαιοφανείς επιβεβαιώσεις τρίτων.Σαν να μη είναι δικαίωμά μου. Δεν βάζω εγώ τα όρια στην επικοινωνία ως αξιώματα. Αυτά που λέω είναι το μίνιμουμ της επικοινωνιακής δεοντολογίας που λειτουργούν μόνα τους αν δεν υπάρχει το κόμπλεξ της διαρκούς επιβεβαίωσης. Τέλος να πω, ότι θα έπρεπε από την αρχή να είχα καταλάβει ότι είχατε κάνει τις επιλογές σας σε πρόσωπα και σε τρόπο επικοινωνίας (για δικούς σας λόγους) και ότι η αντίληψή μου πως το Μπλογκ σας είχε και ένα δημόσιο χαρακτήρα αφού είναι ανοιχτό όπως όλα, ήταν εσφαλμένη. Θα έπρεπε λοιπόν να το καταλάβω από την αρχή και να μη προσπαθώ μάταια να καταθέσω τις απόψεις και αντιρρήσεις μου σε έναν άνθρωπο που ήταν αποφασισμένος να με αποκρούσει με κάθε μέσο για να υπερασπιστεί τα κεκτημένα του. Ζητώ συγγνώμη λοιπόν που στιγμιαία δεν λειτούργησε το μυαλό μου όπως θα έπρεπε. Παρ' όλα αυτά σας ευχαριστώ που ασχοληθήκατε μαζί μου έστω και τόσο αρνητικά.

Κυκλοδίωκτον είπε...

@Dimis,
αν νομίζετε ότι οι μικρότητες και οι υποβιβασμοί θα στηρίξουν καλύτερα τη θέση σας, ας είναι.
Δεν έχω να προσθέσω κάτι περισσότερο απ' όσα έχω ήδη πει.

Dimis είπε...

Kyklodiwkton

Απορία ψάλτου ΒΗΞ...

Κυκλοδίωκτον είπε...

Για ένα καρφί χάθηκε το πέταλο,
για ένα πέταλο χάθηκε το άλογο,
για ένα άλογο χάθηκε ο αναβάτης,
για ένα αναβάτη χάθηκε η μάχη,
για μια μάχη χάθηκε το Βασίλειο.