Σε μια τέτοια αναζήτηση, από σελίδα σε σελίδα... βρήκα αυτήν την ανάρτηση από το μπλογκ "Λογορράματα" με τίτλο "Η Γλώσσα είναι η μάνα μου..." και την αναμεταδίδω.
(Θεωρώ άκρως σπαστική την έκφραση και το στιλ των Άγγλων, αλλά σε κάτι τέτοια πρέπει να παραβλέπεται)
***************************************************************************************************
... ο πατέρας μου, ο άντρας μου, ο αδερφός μου, η αδερφή μου, η πόρνη μου, η μετρέσα μου, η ταμίας που μου χτυπάει τα ψώνια στο σούπερ μάρκετ.
Η Γλώσσα είναι ένα δωρεάν δείγμα καθαριστικού υγρού με άρωμα λεμόνι ή ένα εύχρηστο μαντηλάκι μιας χρήσης.
Η Γλώσσα είναι η ανάσα του Θεού.
Η Γλώσσα είναι οι δροσοσταλίδες πάνω σε ένα φρέσκο μήλο.
Είναι η απαλή βροχή από σκόνη που βλέπεις να πέφτει μέσα σε μια δέσμη από πρωινό φως, καθώς τραβάς από το παλιό ράφι της βιβλιοθήκης ένα μισοξεχασμένο βιβλίο ερωτικών απομνημονευμάτων.
Η Γλώσσα είναι το τρίξιμο μιας σκάλας.
Είναι ένα σπίρτο που τσιτσιρίζει καθώς το κρατάς πάνω στο παγωμένο τζάμι.
Είναι η θολή ανάμνηση ενός παιδικού πάρτι γενεθλίων.
Είναι το ζεστό, υγρό, όλο εμπιστοσύνη άγγιγμα μιας ξέχειλης μωρουδιακής πάνας.
Το κουφάρι ενός απανθρακωμένου τανκ.
Η βάση ενός γρανιτένιου ογκόλιθου.
Οι τρίχες που αρχίζουν να φυτρώνουν στο πανωχείλι ενός κοριτσιού από τη Μεσόγειο.
Αραχνιές που πριν από καιρό πέρασε από πάνω τους μια παλιά γαλότσα.
Υ.Γ. Ας μου συγχωρεθεί το δεύτερο συνεχόμενο βιντεάκι, αλλά μου άρεσε περισσότερο και από το προηγούμενο. Μετέφρασα μόνο το τελευταίο μέρος του σκετς (όσοι ασχολούνται, ιδίως, με τα γλωσσολογικά νομίζω ότι θα βρουν απολαυστικό και το υπόλοιπο).
Το παραπάνω, αναρτήθηκε από hominid στις 26.1.08
***************************************************************************************************
-
31 σχόλια:
Και γιατί πρέπει να αναμεταδίδεις τις αηδίες των Άγγλων; Για να τους δίνεις αξία;
Θα πρότεινα πριν προβείς σε τέτοιες κρίσεις να ακούσεις τι λέγεται στο βίντεο.
Kαι μόνο που ακούω τον σνομπ και επιτηδευμένο τρόπο που μιλούν νιώθω αποστροφή. Τι να κάνουμε, πειράζει;
Συνήθως σημασία δεν έχει τι λέει κάποιος, αλλά ποιος είναι αυτός ο κάποιος.
Ωραία τα τσιτάτα της εγγλέζας κουνίστρας, αλλά θα προτιμούσα να τα έλεγε κάποιος που τα ένιωθε στ'αλήθεια. Κάποιος, για παράδειγμα, που κοινοποιεί την διαφορετικότητά του χωρίς να κρύβεται από πίσω της για να επιδοθεί σε ακατάσχετη παπαρολογία. Ή, για να ξεδιπλώσει κάθε λογής αναίτιες τε κι ανούσιες κακίες.
Ποιητικές φιλοσοφίες από άγγλους;
Ευχαριστώ δεν θα πάρω.
Ωραιο το βιντεο Κυκλοδίωκτον! Γουστοζικο. Εμενα μου αρεσε και γελασα. Τωρα και σεις φιλοι/ες συμπατριωτες και συμπατριωτισες γιατι τα βαζετε με την Αγγλια? Δεν υπαρχει ο λογος. Το οτι κανει η Αγγλια λιγο μας πειραζει και μας ενοχλει, διωτι πολυ απλα αφηνουμε και τα κανει. Δε μας φται ουτε η Αγγλια ουτε η Γαλλια ουτε η Ρωσια ουτε η Ισπανια ουτε το Κουρδισταν αν εδω βρεχει, δηλ τι βρεχει ψιχαλιζει, εδω Ελλαδα το καλοκαιρι και ο Ηλιος εχουν ριξει αγκυρα και σηκωσανε πανια.
http://vithos-psihis.pblogs.gr/2008/09/pame-gi-alles-politeies.html
"2Χα"
@Τόπος και Τρόπος & Green,
για μας στο... "continet" οι Άγγλοι είναι ένα άνοστο, άοσμο, άχρωμο κλπ φρούτο.
Αλλά για τη δική τους κουλτούρα και τη δική τους αίσθηση του χιούμορ (αν μπαίναμε στα παπούτσια τους δηλαδή), ο εν λόγω ...αποτέτοιος (πώς να τον πω δεν ξέρω), τα λέει μια χαρά και πειστικά και με πολύ χιούμορ.
Φυσικά εμείς αηδιάζουμε και αναγουλιάζουμε με αυτό το στιλ, αλλά επιμένω πως αξία έχει το κείμενο (χωρίς να ξέρω τον συγγραφέα του) κι όχι ο τρόπος που παρουσιάζεται (που έπρεπε εκ των πραγμάτων -σε αγγλική τηλεοπτική εκπομπή- να είναι προσαρμοσμένος στον αγγλικό τρόπο σκέψης κι όχι σ' αυτόν που θεωρούμε 'εμείς' ως αποδεκτό).
Ο καθένας μας όμως διαλέγει να "δει" ό,τι προτιμά.
(Πάντως: we are defined by our language..)
@2Χα,
(μεταξύ μας)...μήπως παραέχεις ξεφύγει τον τελευταίο καιρό;
@Κυκλοδίωκτον
Ο καθένας ανάλογα με την καλλιέργειά του και την αισθητική του κάνει τις επιλογές του. Το κείμενο μπορεί για σένα να είναι άριστο κα ενδιαφέρον (και είναι σεβαστό) αλλά για μένα γενικά η αγγλική κουλτούρα (εξαιρώ την Ιρλανδική) ως επηρμένα επιδειξιομανής, μου είναι αδιάφορη. Δεν μπορώ να κάνω συζήτηση σε ένα Βlog για ένα τόσο μεγάλο θέμα. Κλείνω όμως με την άποψη πως ότι επιδεικνύεται ,αυτομειώνεται κιόλας.
Δεν υπάρχει αγγλική κουλτούρα. Έτσι απλά. Συνοθυλεύματα κουλτουρών και πολιτισμών υπάρχουν μόνο.
Άνοστη και φτωχή γλώσσα που πειραματίζεται με την (δήθεν) καυστικότητα και την slight irony χωρίς όμως κανένα απολύτως αποτέλεσμα για τους γνωρίζοντες.
Ο Σαίκσπηρ τα έχει πει πριν από μας για τους συμπατριώτες τους.
Ανόητοι και στενόμυαλοι Κέλτες με παντελή έλλειψη πολιτισμού.
Είναι τυχαίο που συμπεθεριάζουν (σε σημείο παρεξηγήσεως) με τα αμερικανάκια;
@ Τόπος, τρόπος και Γκριν:
Μα, το θέμα μου δεν ήταν η αγγλική κουλτούρα!
Αν πάρετε πέτρες να πετροβολήσετε τους Άγγλους (τρόπος του λέγειν) κι εγώ μαζί σας.
Η γλώσσα είναι που με ενδιαφέρει.
(Κάτι με πιάνει όταν βλέπω αναφορές στη γλώσσα. Είναι η μεγάλη μου αδυναμία!)
Κι αν για μια τέτοια φτωχή γλώσσα, καθαρά σημειολογική και συμβατική χωρίς ετυμολογικές βάσεις και υπόβαθρο, μιλούν με τέτοιο τρόπο (διότι άμεσα μιλούν για την αγγλική γλώσσα και έμμεσα για τη γλώσσα γενικότερα), τι είδους εκπομπές θα 'πρεπε να κάνουμε για την Ελληνική γλώσσα;
Εκτός από κάποιες όπως: "Τη γλώσσα μου έδωσαν ελληνική", και κάποια τηλεπαιχνίδια με την Χούκλη, ασχολείται κανείς να προβάλει τον πλούτο την δυναμική και τις δυνατότητες της γλώσσας;
(Και γενικά σαν γλώσσα, και ειδικότερα σαν ελληνική γλώσσα.)
Η γλώσσα καταντάει το μισητό μάθημα στα σχολεία (το ίδιο και τα αρχαία)για την πλειοψηφία των μαθητών...
Σέρνεται στην καθημερινότητα, στην απλοποίηση και στον καταιγισμό εισαγώμενων λέξεων και φτωχαίνει ολοένα και περισσότερο...
Το θέμα είναι πολύ μεγάλο για να χωρέσει σε σχόλια...
"...η μελέτη των Ελληνικών στα τελευταία είκοσι χρόνια έγινε επάγγελμα, όπως τα οικονομικά και τα νομικά, ένας μικροσκοπικός μεν αλλά κόσμος ωστόσο των τζετ, των συνεδρίων, της δημοσιότητας, της κούφιας γλώσσας και των πρόσθετων αποδοχών. Η γνώση του Ομήρου έμελλε να γίνει απλώς και μόνο τρόπος ομιλίας του ανερχόμενου καθηγητή...κλπ.κλπ."
(Από το βιβλίο: 'Ποιος σκότωσε τον Όμηρο',που μιλάει για τον θάνατο της κλασικής παιδείας -ως 'Ομήρου'- όχι μόνο σε θεωρητική βάση αλλά και σαν σύστημα αξιών.)
(Στο 'κλασική' -για τους τυχόν φανατικούς ορθογράφους- βάζω ένα σίγμα - οι γνώμες διχάζονται!)
Και επαναλαμβάνω τα λόγια από το βίντεο:
we are defined by our language!
Εσείς συνεχίστε να ασχολείστε με τα κατά των Άγγλων.
Υ.Γ.
@Τόπος και τρόπος,
για την τελευταία σου φράση, υπάρχει και μια άλλη φράση που λέει κάτι σχετικό με: "...λύχνον υπό τον μόδιον αλλά επί την λυχνίαν".
Και δεν είναι απαραίτητα ολα "επίδειξη" (εννοείς κούφια προβολή χωρίς ουσία -προφανώς- μόνο για το θεαθείναι), επειδή, ίσως, μας φαίνονται έτσι.
Καλό μας απόγευμα!
@Κυκλοδίωκτον
Να αρχίσω από το τέλος: Δεν μου φαίνονται έτσι τα πράγματα όπως με σπουδαιοφάνεια αποφαίνεσαι. Είναι η άποψή μου φιλτραρισμένη μέσα από την εμπειρία, πως ότι "επιδεικνύεται" και σπουδαιοφανίζει προς άγραν εντυπώσεων, την ίδια στιγμή αυτομειώνεται και φτηναίνει.
Τώρα σχετικά με τη γλώσσα: Είτε φτωχή είτε πλούσια η γλώσσα αποτελεί βασικό συστατικό της κουλτούρας ενός λαού. Άρα όχι "ατυχώς" αναφέρθηκα στην κουλτούρα (έστω την υποτιθέμενη) των Άγγλων και όχι στα "κατά των Άγγλων" όπως υπεραπλουστευτικά αναφέρεις για μένα. Τώρα για το ποιος ασχολείται με την ελληνική γλώσσα, λυπάμαι πως μόνο στις εκπομπές της τηλεοράσεως και στα τηλεπαιχνίδια βλέπεις κάποιο ενδιαφέρον. Είναι χρήσιμο λοιπόν να αναφέρω πως οι σύγχρονοι Έλληνες (εν ζωή) ποιητές και είναι πάρα πολλοί και σπουδαίοι, καλλιεργούν σε υψηλό επίπεδο την ελληνική γλώσσα, που μέσα από αυτή την τέχνη ζει κάποιες από τις καλύτερες στιγμές της. Αν θέλεις να μάθεις ποιοι είναι αυτοί οι ποιητές να σε πληροφορήσω ευχαρίστως, λέγοντας ταυτόχρονα πως είναι μεταφρασμένοι σε ολόκληρο τον κόσμο και φέρνουν την Ελλάδα (Ναι την σύγχρονη Ελλάδα) στην κορυφή της ποιοτικής ποιητικής παραγωγής παγκοσμίως. Είναι η μοναδική πρωτιά της Ελλάδας μαζί με...τα τροχαία ατυχήματα και τη διαφθορά. Αν λοιπόν οι Έλληνες, -εκπαιδευτικοί- -επιστήμονες-, -πολίτες-, κουλτουριάρηδες-, -πολιτικοί-, δεν ασχολούνται με τους ποιητές και την παραγωγή τους όπου η γλώσσα ανθίζει, ( και χάριν των οποίων ποιητών, η Ελλάδα είναι περισσότερο γνωστή στον κόσμο από οτιδήποτε άλλο) δεν μπορούν να έχουν επαρκή άρα και έγκυρη γνώμη για την ελληνική γλώσσα. Η ποίηση λοιπόν, Κυκλοδίωκτον, είναι το μεγαλύτερο εργαστήρι της γλώσσας και όποιος θέλει να έχει άποψη γι αυτήν, πέρα από τις εκπομπές της τηλεόρασης, πρέπει να μελετά και την μεγάλη αυτή τέχνη...
Υ.Γ. Οι Έλληνες ποιητές, ερήμην της γενικής έκπτωσης της ζωής μας και των αξιών της, είναι οι μόνοι που, ερήμην των ανθρώπων, μέσα στην απόλυτη σιωπή και μοναξιά και χωρίς να περιμένουν ανταλλάγματα, συνεχίζουν να χτίζουν ένα έργο που να αντέχει στο χρόνο, με έρωτα για τη γλώσσα και την τέχνη τους..
Καλα καλα καλα και καλα...δεν εχω διαβασει τπτ απο αυτα που εχετε γραψει, αλλα..... θα τα διαβασω αυριο.
Καλο Βραδυ!!!!!!!!!!!!!
"2Χα"
...τον τελευταιο καιρο?
@Τρόπε!
πες μου ότι δε διαφωνείς χωρίς να υπάρχει λόγος, μόνο και μόνο για να ..διαφωνείς και δεν είσαι αυτός που υποψιάζομαι!!!!
Αφού η γλώσσα καθορίζει την κουλτούρα κι αφού κι εγώ έγραψα ότι η αγγλική γλώσσα είναι φτωχή και στερείται υπόβαθρου πού ακριβώς διαφωνούμε;
Οι ποιητές ασχολούνται με τη γλώσσα! Μάλιστα! Ευχαριστώ για την πληροφορία!
Το θέμα όμως που έθιξα ήταν πώς προβάλλεται η γλώσσα μας (που είναι σαφώς πλουσιότερη από των Άγγλων) από παρόμοιες τηλεποπτικές εκπομπές.
Κι όχι αν οι τηλεοπτικές εκπομπές είναι το μόνο μέσον προβολής της.
Κι αφού όπως έθιξες στην αρχή "με σπουδαιοφάνεια αποφαίνομαι" άρα κι εγώ αυτομειώθηκα και φτήνηνα τώρα.
@2Χα,
Καλό βράδυ!
Κυκλοδίωκτον
Αν νομίζεις ότι διαφωνώ για την διαφωνία, τότε είναι δύσκολη η συνενόηση! Δεν ξέρω ποιον υποψιάζεσαι αλλά εγώ δεν σε γνωρίζω. Για τα υπόλοιπα δεν θέλεις συζήτηση φαίνεται και σ' ενοχλεί άν η άποψη που τοποθετείται με περισσότερη πληρότητα δεν είναι δική σου.
Δεν είπα σε κανέναν ότι φτήνηνε ούτε συνηθίζω προσωπικούς χαρακτηρισμούς. Διαμαρτυρήθηκα έμμεσα όταν θεώρησες την φιλτραρισμένη μέσα από την εμπειρία άποψή μου "ότι έτσι μου φαίνεται" και σου είπα ότι άπεφάνθης σπουδαιοφανώς, αντί να μετρήσεις τη γνώμη μου. Τα υπόλοιπα με μαθηματικούς υπολογισμούς είναι δικά σου.
@Τρόπε,
εσείς είπατε ότι όποιος αποφαίνεται σπουδαιοφανώς αυτομειώνεται και φτηναίνει
("ό,τι "επιδεικνύεται" και σπουδαιοφανίζει προς άγραν εντυπώσεων, την ίδια στιγμή αυτομειώνεται και φτηναίνει")
(Σας διόρθωσα και το αναφορικό ό,τι που κάνετε λάθος συνήθως)
Επομένως, κι εγώ, αφού αποφάνθηκα σπουδαιοφανώς ("όπως με σπουδαιοφάνεια αποφαίνεσαι"), ανήκω σ' αυτόν τον κανόνα.
Εκτός αν η διατύπωσή σας έχει εξαιρέσεις εφαρμογής, οπότε μπορεί να ισχύουν οι εξαιρέσεις και για άλλα που νομίζετε ή αποκαλείτε σπουδαιοφανή.
(Η "περισσότερη πληρότητα" σε ποιο ακριβώς θέμα διαλόγου ήταν;)
Κυκλοδίωκτον
Εξηγώ και πάλι: ¨Το επιδεικνύεται και σπουδαιοφανίζει προς άγραν εντυπώσεων" άρα αυτομειώνεται και φτηναίνει το ανέφερα για τους Άγγλους και το ύφος της κουλτούρας τους. Το "απεφάνθης σπουδαιοφανώς" το ανέφερα για σένα που αγνόησες την άποψή μου γενικεύοντάς την, στα πλαίσια του:"ότι έτσι μου φαίνεται". (εμένα).Σου απέδωσα αφ' υψηλού συμπεριφορά, απέναντι σε μια γνώμη. Αν εσύ επιμένεις να θεωρείς τον εαυτό σου προσβεβλημένο παρά τις εξηγήσεις μου, είναι θέμα δικό σου, στο οποίο δεν μπορώ να δώσω συνέχεια. Για το αναφορικό "ό,τι" σε ευχαριστώ που με διόρθωσες αφού το κάνω λάθος συνήθως!!! (πόσο συνήθως;)χωρίς να παίρνεις υπ' όψη σου και την πιθανή βιασύνη και παράβλεψη στη δακτυλογράφηση.Καλά έκανες όμως αν σε ενδιαφέρουν οι εντυπώσεις.
Για την περισσότερη πληρότητα άποψης δεν κατάλαβες ποια ήταν; Νόμιζα πως διάβαζες τα σχόλιά μου.
Να την ξαναπώ: "Όποιος θέλει να προβάλλει την ελληνική γλώσσα όπως της αξίζει, δεν έχει παρά να στραφεί στην καλύτερη πηγή της για να αντλήσει υλικό: Στην έλληνική ποίηση.
Κύριε άγνωστε Τοποτρόπε,
στο μπλογκ μου σχολιάζουν ελάχιστοι ως μηδενικοί.
Άγνωστοι από το πουθενά με τόση άνεση συμπεριφοράς, λίγο δύσκολο να εμφανιστούν.
Και μόνο που υποψιάζομαι τι μπορεί να συμβαίνει γίνομαι, το ελαχιστότατο: Ε Ξ Α Λ Λ Η!!!
Θα απαντήσω όμως στο σχόλιό σας, για την περίπτωση που υπάρχει μια μικρή πιθανότητα να κάνω λάθος (μήπως... -μήπως, λέω- ...δεν είστε ο ίδιος ή κάποιος γνωστός του...)...
1.Είπατε λοιπόν:
"Είναι η άποψή μου φιλτραρισμένη μέσα από την εμπειρία, πως ότι "επιδεικνύεται" και σπουδαιοφανίζει προς άγραν εντυπώσεων, την ίδια στιγμή αυτομειώνεται και φτηναίνει."
Κι αυτό είναι μια από τις άθλιες γενικεύσεις που χρησιμοποιούνται κατά κόρον συνήθως, παίρνοντας σβάρνα ό,τι (με κόμμα) βρουν, κι όχι μια αναφορά ειδικά στους Άγγλους.
Επειδή, στην πρώτη συγκεκριμένη αναφορά σας στους Άγγλους, σας απάντησα (αν δεν το καταλάβατε) ότι η σπουδαιότητα του λύχνου της γλώσσας δεν μπορεί να κρυφτεί κάτω από κανένα Αγγλικό μόδιο επιτηδευμένης συμπεριφοράς.
Και επειδή με τσατίζουν οι γενικά γενικευμένες γενικεύσεις, βρήκα ευκαιρία να διακωμωδήσω την γενίκευσή σας επεκτείνοντάς την (μια και χρησιμοποιήσατε τον ίδιο χαρακτηρισμό και για μένα), κι όχι να προσβληθώ όπως νομίζετε.
2. Ωραία και αποδεκτή η πληρότητα της άποψής σας που συμπερασματικά συνοψίζεται ως:
"Όποιος θέλει να προβάλλει την ελληνική γλώσσα όπως της αξίζει, δεν έχει παρά να στραφεί στην καλύτερη πηγή της για να αντλήσει υλικό: Στην έλληνική ποίηση.
Αλλά, πείτε μου, πώς ακριβώς κολλάει με την αγγλική τηλεοπτική εκπομπή και την έλλειψη παρομοίων δικών μας;
Θα μπορούσα να αρχίσω να επαινώ την ποντιακή διάλεκτο με την διατήρηση των αρχαϊκών καταβολών της και μετά να αποφανθώ:
"Η Ελληνική γλώσσα είναι μια ζωντανή γλώσσα που συνδέεται άμεσα με το παρελθόν και τους προγόνους μας κι όποιος θέλει να το διαπιστώσει δεν έχει παρά να στραφεί στη διάσωση αυτούσιων αρχαϊκών λέξεων στην ποντιακή διάλεκτο για να αντλήσει υλικό".
Ε, και;
Είναι πληρότητα άποψης αυτό το εκτός θέματος λογύδριο;
Και θα ενοχλήσει μάλιστα και κάποιον επειδή δεν ήταν δική του άποψη ή επειδή είχε μια πληρότητα εξωθεματική!!!
"Για τα υπόλοιπα δεν θέλεις συζήτηση φαίνεται και σ' ενοχλεί άν η άποψη που τοποθετείται με περισσότερη πληρότητα δεν είναι δική σου."
Έλεος κύριέ μου, που δεν ξέρω πούθενες κρατάει η σκούφια σας και που με όλες αυτές τις υποψίες δεν μπορώ παρά να σας απαντώ εκνευρισμένα!
(trito kai kalo-opws 8a deis sto mail sou-ta katafera)
Δεν ξέρω με ποιον είστε ή θα γίνεται ΕΞΑΛΛΗ, αν είναι ο ίδιος ή ο φίλος του όπως λέτε, (μεγάλο μπλέξιμο!) αυτό είναι δικό σας θέμα και δεν με αφορά διόλου. Εγώ τι θέλετε να κάνω; Σας ενοχλεί η άνετη συμπεριφορά μου; Μα έτσι είμαι πάντα και παντού. Αν σας ενοχλεί, να σας υπενθυμίσω ότι (χωρίς κόμμα) δεν προσπάθησα να σας την επιβάλλω και ότι ασφαλώς υπάρχουν πολλά και ενδιαφέροντα Blogs όπου συζητάνε άνετα, δεν γίνονται έξαλλοι με κάποιους που νομίζουν ότι είναι οι φίλοι τους και κυρίως δεν εκνευρίζονται με τις απόψεις των άλλων. Και για να τελειώνω, γιατί προφανώς δεν μπορείτε ούτε εσείς να ανεχτείτε τον εαυτό σας, θα ήθελα να σας τονίσω ότι (χωρίς κόμμα) η θέση μου για το ότι όποιος θέλει να προβάλλει την ελληνική γλώσσα όπως της αξίζει, πρέπει να στραφεί στην καλύτερη πηγή της την Ποίηση, δεν το είπα για τους Άγγλους (έχω τελειώσει μ' αυτούς)αλλά σαν απάντηση στην απορία σας, ότι δεν ασχολείται κανείς με τη γλώσσα εκτός από μια εκπομπή και ένα τηλεπαιχνίδι. Θέλησα λοιπόν να πω ότι (χωρίς κόμμα) όποιος θέλει, ιδού πεδίον δόξης λαμπρόν. Και φυσικά η θέση μου αυτή καμία σχέση δεν έχει με αρχαιολατρείες και αρχαίες λέξεις που καλά και σώνει πρέπει να αναβιώσουν. Μιλώ για τη γλώσσα μετην οποία οι σύγχρονοι ποιητές δημιουργούν (και όχι ασχολούνταιόπως κάπου΄λέτε υποβαθμιστικά) και μέσα από αυτή τη δημιουργία, καλλιεργούν τη γλώσσα , την αναπλάθουν και της δίνουν την πιο όμορφη δυνατή μορφή, όπως ο συνθέτης παίρνει τις νότες και τις κάνει μουσική.
Για το "πούθενες" κρατάει η σκούφια μου καλύτερα να μη σας απαντήσω. Εγώ πάντως όταν σας επισκέφθηκα δεν σας ρώτησα "πούθενες" κρατάει η σκούφια σας γιατί δεν μ' ενδιαφέρει. Μόλις σήμερα είδα στην ταυτότητά σας ότι είστε γυναίκα. Σχόλιο ουδέν.
Αδρεναλίνη κανένας δε θα μείνει,
μαύρη κατάρα ανία βαρεμάρα,
η μέρα σβήνει,
Αθήνα είσαι καμίνι,
ώσπου να φέξει,
να δούμε ποιός? θ'αντέξει
Δε ξερω τι κανει η Αγγλια γενικα αλλα τετοιο κοματι δεν εχει βγαλει.
Τωρα βεβαια μας ερχεται απο μεξικο με λιγο αρωμα ρωσιας και... καλα η Αγγλια... αλλα η Ρωσια? Με τη ρωσια τι γινεται τη φοβαμαι.... τη πουτανα
Καλα! Ας τα αφησουμε αυτα λιγο μουσικη...
http://www.imeem.com/people/4vXLeZJ/music/QHGqfNrZ/colorstar_waterfront/
"2Χα"
Κατι ασχετο: Εξω απο το σπιτι μου υπαρχει μια αμυγδαλια και ανθησε... Θα νομισε οτι ηρθε η ανοιξη και μπερδευτηκε.
Αδρεναλίνη, κανένας δε θα μείνει,
μαύρη κατάρα, ανία βαρεμάρα, λαλαλαλα
@Κύριε Τοποτροπαιοφόρε,
Θα μπορούσατε να έχετε τουλάχιστον την ειλικρίνεια να παραδεχτείτε, ότι σας έπιασε ο οίστρος για τη γλώσσα και τους ποιητές (ασχολείστε ενεργά με την ποίηση και σεις; δεν μας είπατε από πού πηγάζει τόσο πάθος) κι όχι να προσπαθήσετε να το σώσετε και να το συνδέσετε (το ασύνδετο) με τα υπόλοιπα με μια τέτοια ...άπεπτη δικαιολογία!
(Διευκρινίζω ότι το μη αποδεκτό δεν ήταν ο οίστρος σας και το θέμα που αναπτύξατε, αλλά το μετέπειτα εμπαθές σχόλιό σας για πληρότητα άποψης, ενόχλησης κλπ).
Διότι (όπως δεν το παρατηρήσατε για να στηρίξετε τη δικαιολογία σας), ούτε καν που αναρωτήθηκα 'γιατί'!
Μια πικρή διαπίστωση έκανα.
Γιατί, 'αν ήθελαν αυτοί που μπορούν', όχι μόνο τους ποιητές που προτείνετε ή την ποντιακή διάλεκτο (είπα πουθενά ότι πρέπει να αναβιώσει κάτι;) θα 'βρισκαν ως πεδίο λαμπρό, αλλά ένα σωρό άλλα πολυποίκιλα και πολυενδιαφέροντα θέματα για να τα παρουσιάσουν με έξυπνο τρόπο (αξιοποιώντας τις τηλεοπτικοακουστικές δυνατότητες των ΜΜΕ) ώστε να κινούν το ενδιαφέρον το κόσμου.
Χαίρομαι που σας άρεσε το 'πούθενες' και το επαναλάβατε!
Είναι μια δική μου λέξη εμφατική στο σκέτο και ανιαρό "πού".
Η δε όλη πρόταση που το περιείχε ήταν μεταφορική, συνδεόμενη άμεσα με τις υπόνοιές μου.
Σιγά μη σας ζητούσα και ΑΦΜ ή αριθμό καταθέσεων για να σχολιάστε!
Με το καλό, λοιπόν, να πάτε στα πολλά και ενδιαφέροντα μπλογκζζζ όπου συζητάνε άνετα ή για να μιλήσω στη γλώσσα σας (μπας και καταλάβετε τι λέω):
"Με το καλό να πάτε σε άλλους τόπους με άλλους τρόπους!".
Εύχομαι να σας περιμένουν με ανοιχτές αγκάλες κι όχι όπως γίνεται εδώ που τσατίζομαι με αυτούς που έρχονται με λυμένο το ζωνάρι τους εξ αρχής και κάνουν τον "κινέζο".
Σας πληροφορώ, ότι κάτι τέτοιους, δεν έχω καμιά διάθεση ούτε να τους φιλοξενώ, ούτε να κλείνω συμφωνίες μαζί τους αδιαμαρτύρητα, την ώρα που εκτελούνται 27χρονοι γιατί έγιναν έξαλλοι από την πολλή κακοποίηση.
(Καλέ, προς Θεού! Μη νομίσετε ότι σας περνώ για άλλον, μεταφορικό σχήμα λόγου είναι και πάλι όλο αυτό!)
Θα σας παρακαλούσα δε (και δεν) να μην ξανα-επιστρέψετε εν ευθέτω χρόνω με κάποιο άλλο ...ανώνυμο ...ιδιώνυμο.
Αυτό το μπλογκ λειτουργεί αντίθετα από τα άλλα μπλογκζζζ (τονίζω την προφορά).
Δεν μαζεύει σχολιαστές.
Τους απωθεί.
2Χα,
μου φαίνεται ότι είσαι εκτός ...Τόπου και ... χμμμ... ... .....
...........................
.... ...Χρόνου!
(καμίνι, μυγδαλιές...)
Γράφετε σε ένα σχόλιό σας απευθυνόμενη σε μένα:
"στο μπλογκ μου σχολιάζουν ελάχιστοι ως μηδενικοί."
Τώρα κατάλαβα γιατί. Και το χειρότερο: Η υστερία σας μοιάζει ανίατη.
Παρά ταύτα σας εύχομαι περαστικά αφού είσθε πάσχων συνάνθρωπός μου και σας κουνάω το μαντήλι...
Καλά κάνετε και φεύγετε εγκαίρως γιατί αργότερα δαγκώνω κιόλας (ιδίως στενόμυαλους πωλητές πνεύματος).
Μετά την τσατίλα, την εξαλλοσύνη και την υστερία με πιάνει και λύσσα (πάνε όλα μαζί σετ με αύξουσα σειρά).
Κι επειδή είναι ευρέως γνωστό, δεν πλησιάζουν και πολλοί.
Τι κρίμα που δεν το ξέρατε από την αρχή να γλιτώσετε τον Κόπο και τον Τρόπο!
(Μην παρασύρεστε, ο 2Χα έχει κάνει αντικυκλοδιωκτικό ορό)
Ηρεμήστε
για όλα υπάρχουν λύσεις,
αρκεί να εντοπιστούν οι αιτίες …
…΄΄Εν ολίγοις γνωρίζοντες εκ της πείρας πολλών αιώνων ότι οι άνθρωποι διαβιούσιν και άγονται υπό των ιδεών και ότι αί ιδέαι αύται μεταδίδονται είς αυτούς διά μορφώσεως, διδομένης μετά ίσης καθ’όλους τους αιώνας επιτυχίας, αλλά με διαφορετικά εννοείται μέσα, θα απορροφήσωμεν και θα προσαρμόσωμεν προς το συμφέρον μας τας τελευταίας αναλαμπάς της ελευθέρας σκέψεως, την οποίαν από μακρού χρόνου ήδη κατευθύνομεν προς τα πράγματα και τας ιδέας των οποίων έχομεν ανάγκην. Το σύστημα της καταπνίξεως της σκέψεως ετέθη ήδη εν εφαρμογή δια της μεθόδου ήτις εκλήθη (Διδασκαλία δι’εικόνων) και ήτις θα μεταβάλη τους ανθρώπους εις πειθήνια ζώα μη σκεπτόμενα και αναμένοντα την δι’εικόνων παράστασιν των πραγμάτων δια να τα αντιληφθώσιν.
Εν Γαλλία εις εκ των καλλιτέρων….
ΜΕΤΑΦΡΑΣΙΣ Φ. Ε.
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ έτος 1928
@Omperman,
αν κατάλαβα καλά, προσπαθείς να εξηγήσεις την απουσία τηλεοπτικών εκπομπών για τη γλώσσα, μέσω μεταφρασμένου κειμένου των γνωστών... πρωτοκόλλλων;
(οπς! το παραξήλωσα στα λλλ)
Καλά κατάλαβες αλλά…
Όπως έγραψες, το παραξήλωσες…
Επίσης δεν είναι μόνο τα της τηλεόρασης.
Δείτε τα εκπαιδευτικά βιβλία και τον τρόπο διδασκαλίας τους.
Ένα μεγάλο κομμάτι εφημερίδων και περιοδικών εντύπων.
Τις διαφημίσεις στους δρόμους.
Την παρουσίαση και τον στίχο των μουσικών κλ-ασμάτων.
Και τους εαυτούς μας σε όλες τις διακυμάνσεις, ειδικά όταν ‘ διυλίζουμε τον κώνωπα και καταπίνουμε την κάμηλο’.
@Omperman,
όλα τα κατάλαβα εκτός από την τελευταία φράση.
Τι ακριβώς εννοείς μ' αυτήν;
(Και μια απορία: Τα σχετικά βιβλία που ξέρω δεν γράφουν συγκεκριμένο μεταφραστή. Ο Φ.Ε. είναι πρόσωπο ή κάτι άλλο;)
Καλημέρα!
Ο Φ. Ε είναι πρόσωπο.
Όσον αφορά τον κώνωπα και την κάμηλο εννοώ (και δεν υπονοώ) μια κατάσταση που ενεργητικά ή παθητικά λίγο έως πολύ συμμετέχουμε όλοι μας.
Δεν προσπαθώ να εξηγήσω την απουσία τηλεοπτικών εκπομπών, να προβληματιστούμε επιθυμώ και ο καθένας ας δώσει την εξήγησή του.
καλο απογιομα
@Omperman
(ξέρεις ένα τραγούδι του Μ. Αναγνωστάκη: "Παλιέ μου φίλε;", αυτό μου θύμισες τώρα που πήγα να σου απαντήσω...)
Αυτό με την κάμηλο ακόμα δεν κατάλαβα αν αναφέρεται σε κάτι συγκεκριμένο ή το 'πες έτσι γενικά...
Όσο για την αθλιότητα, την αποκοίμιση και την χειραγώγησή μας από τα ΜΜΕ... όρεξη να 'χουμε να γράφουμε και να συζητάμε!
(και για συνομωσιολογίες το ίδιο!)
Καλημέρα!
Αν εννοείς της Καγιαλόγλου όχι. Περιμένω να το στείλεις. Κι αν θες και την ‘Μελισσάνθη’.
Γενικά.
Δεν αρκεί να γράφουμε και να συζητάμε.
Μελοποίηση του Θεοδωράκη, με την Φαραντούρη, ίσως και τη Ζορμπαλά σε άλλη εκτέλεση.
Κανονικός τίτλος: "Όταν μιαν άνοιξη".
....................
Δημοσίευση σχολίου