Σάββατο 2 Αυγούστου 2008

Βίντεο (2) - Τι είδα:

.
Τι είδα στο βίντεο της προηγούμενης ανάρτησης:
Βρισκόμαστε μάλλον στον κόσμο των πουλιών (όρα και Όρνιθες-Αριστοφάνης) στο Λονδίνο.
Ένας Βασιλιάς-πουλί κοιμάται κάτω από τον παγκόσμιο χάρτη σε ένα απλό-στρατιωτικό κρεβάτι με δοχείο νυκτός από κάτω.
Το μεγάφωνο πάνω από το κεφάλι του τον ξυπνάει. Σηκώνεται, οι κατσαρίδες στέκουν προσοχή και χαιρετούν. Το μεγάφωνο συνδέεται με ένα μικρόφωνο, μέσα στο οποίο ένας στρατηγός λέει το ABAP-BOO…
Ο χρόνος μέσα στο ρολόι παίζει μουσική. Ο βασιλιάς με το έμβλημα του χρόνου στο αμαξάκι του ξεκινάει…

.
Κάτι σαν γενική επιστράτευση αρχίζει. Ένας σύζυγος κλωτσάει σχεδόν το παιδί του (σα να μη νοιάζεται γι αυτό και το μέλλον του, παρά μόνο για τις προσταγές που πρέπει να ακολουθήσει), ντύνεται στρατιωτικά, φιλάει τη γυναίκα του και μπαίνει στην μηχανή παραγωγής στρατιωτών.
Μέσα στη γραμμή παραγωγής, μπαίνει κατά λάθος και κάποιος με τα ρούχα της ειρηνικής ζωής, ντυμένος ψαράς (υπάρχουν πολλοί συμβολισμοί για τον ψαρά, τον αλιέα), αλλά υπό το αυστηρό βλέμμα κάποιου ανωτέρου, πετάει τα ρούχα του ψαρά στον κουβά αχρήστων (πετάει την ειρηνική ζωή) και ντύνεται στρατιωτικά κι αυτός.
Ενώ όμως όλοι οι στρατιώτες πέφτουν ο ένας μετά τον άλλον πίσω του (ακόμα και ο ανώτερος)και ένα τανκ τους μαζεύει σαν σκουπίδια (με άλλους στρατιώτες πίσω του έτοιμους για έφοδο), ο στρατιώτης ψαράς πέφτει μέσα στην "γραμμή" του βασιλιά σχηματίζοντας τρένο και γίνεται ο οδηγός του.

Ο βασιλιάς βγάζει διεθνή κεραία και ειδοποιεί όλους τους λαούς της γης, αλλά σε παρελθόντα χρόνο. Βλέπουμε Ναπολέοντα, Μουσολίνι, ινδιάνους, γερμανούς του Κάιζερ, σαμουράι…

Και τότε, οι αστροναύτες στη σελήνη, βλέπουν πρώτοι τους εισβολείς. Χιλιάδες διαστημόπλοια έρχονται στη γη και από μέσα βγαίνει κάτι σαν μηχανική κουκουβάγια (σύμβολο της σοφίας) που τραγουδάει διαφορετικά λόγια από το γνωστό ως τώρα ABAP-BOO…

Η εισβολή αρχίζει. Οι μηχανικές κουκουβάγιες ενάντια των λαών της γης, οι οποίοι νικούν τις μηχανικές κουκουβάγιες και φυλακίζοντας σε κλουβί μόνο την κεφαλή-κουκουβάγια, αλυσοδεμένη, ένας στρατιωτικός γιατρός προσπαθεί να της μάθει το ABAP-BOO… με την παρεμβολή του βασιλικού εμβλήματος του χρόνου. Η κουκουβάγια έχει στο κεφάλι της ένα τριμελές σύμβολο που θυμίζει κάπως τα μεσαιωνικά σύμβολα-φυλαχτά προστασίας (οι 3 διαστάσεις ίσως;).
(Σημείωση: Ενώ βρισκόμαστε στον κόσμο των πουλιών, για πρώτη φορά, στον σωρό από τις νικημένες κουκουβάγιες, εμφανίζεται ένα ανθρώπινο σκίτσο με ωτασπίδες που βγάζει τελικά, αλλά δεν αντέχει και κλείνει τα αυτιά του)

Με μηχανικά μέσα (κάτι και σαν ηλεκτροσόκ εγκεφάλου), οι κουκουβάγιες ξαναμπαίνουν στα διαστημόπλοια και εκτοξεύονται από τον ίδιο τον βασιλιά πίσω στο διάστημα. Γερμανός, Άγγλος και Γάλλος κρατώντας μπύρα-κρασί-ψωμί (αλλιώς το 'ξερα αυτό το σύνθημα), πανηγυρίζουν μαζί με τους υπόλοιπους λαούς (γιατί κομίζουν γλαύκες εις το διάστημα).
Οι στρατιώτες του βασιλιά, φυλακίζουν όσες κουκουβάγιες έμειναν, μέσα στα ρολόγια του χρόνου που διακοσμούν τον τοίχο του βασιλιά, φιλούν το χέρι του σε ένδειξη υποταγής κι αυτός ξαναπηγαίνει για ύπνο κάτω από τον χάρτη του ηλιακού μας συστήματος, με τον πλανήτη Δία (βασιλιά των θεών) να αναβοσβήνει.

Είναι η σειρά των κατσαρίδων, όμως, να αυξηθούν μέσα από το ..δοχείο νυκτός με νέο έμβλημα. Ο βασιλιάς ξυπνάει, πολεμάει μαζί τους μόνος, και τελικά καταφέρνει να απαλλαγεί απ' αυτές, με έναν μυστήριο τρόπο, με την βοήθεια του χρόνου-ρολογιού-ανθρώπου (που τελικά γίνεται πουλί), ενώ απολαμβάνει ανακουφισμένος το μπάνιο του.
Μια τελευταία κατσαρίδα που του πηγαίνει σαν υπηρέτης ένα φλιτζάνι, εξουδετερώνεται με απαξιωτικό τρόπο - απλά την πετάει πέρα ο Βασιλιάς με το δάχτυλό του.

Η σκηνή κλείνει λες και όλα αυτά συμβαίνουν μέσα στο ρολόι του τάιμς, ενώ ο προηγούμενος κούκος-άνθρωπος πετάγεται έξω κλοτσηδόν.
Το last time μεταβάλλεται σε lost time με το έμβλημα-σήμα του βασιλιά, ενώ κλείνει και η σφαίρα του μέλλοντος του Μέρλιν' Ο βασιλιάς τον καθαιρεί δίνοντας στην μαγική σφαίρα το τιμητικό καπέλο του μάγου, και ξαναπάει να κοιμηθεί, επιστρέφοντας στο πρώτο σκηνικό με τον αξιωματικό και τον στρατιώτη πίσω από το μικρόφωνο...

Αν έχετε να προσθέσετε κάποιο σχόλιο, κάποια παρατήρηση, κάποια ερμηνεία, θα με ενδιέφερε να ακούσω τη γνώμη σας....



12 σχόλια:

ΦΑΙΔΩΝ ΘΕΟΦΙΛΟΥ είπε...

Κατ' αρχήν χαρά στο κουράγιο σου να καταγράψεις όλο το βίντεο των κινουμένων σχεδίων. Η αλήθεια είναι ότι νιώθω λίγο μπερδεμένος και αισθάνομαι ότι οι πιο κατάλληλοι για την ερμηνεία του πρέπει να είναι οι αφοσιωμένοι εκπαιδευτικοί ή οι σύμβουλοί τους όπως εσύ. Το σχόλιο που τολμώ να κάνω είναι πως όλος αυτός ο πόλεμος όλοι αυτοί οι νεκροί και οι απώλειες έγιναν για το τίποτα αφού πάλι στη στρατιωτική εξουσία επιστρέφουμε. Μία από τα ίδια δηλαδή. Μήπως θα έπρεπε να είχαν νικήσει οι μηχανικές κουκουβάγιες; Μήπως έτσι κάτι θα άλλαζε προς το καλύτερο;

Ανώνυμος είπε...

Οτι γραφετε ειναι ΑΝΟΥΣΙΟ!!!!
Δεν εχω να προσθεσω τιποτα.

Το κεφαλι μου γυριζει
το στομαχι μου ποναει
τα ποδια μου σαπιζουν
.....κατω απο το φεγγαρι

Εργαστήρι Δημιουργικής Έκφρασης και Γραφής είπε...

@Φαίδωνα,ασχολήθηκα τόσο, γιατί με παραξένεψε πολύ το βίντεο αυτό.
Κυρίαρχος εξουσιαστής των πάντων μοιάζει να ναι ο χρόνος-βασιλιάς (εξ ου και το έμβλημά του με τους λεπτοδείχτες). Σε μια εποχή που η προχωρημένη επιστήμη μας λέει ότι δεν υπάρχει χρόνος, αλλά είναι η κίνηση, η πορεία, η μεταβολή του χώρου που ονομάζουμε χρόνο.

Και μετά, η κουκουβάγια-που θεωρείται το πιο σοφό απ' τα πουλιά-και έχει έρθει από κάπου αλλού με πιο προηγμένη τεχνολογία, κλείνεται μέσα στον χρόνο, σ' αυτόν τον κόσμο των πουλιών.
Εγκλωβίζουμε την σοφία μας μέσα στον χρόνο; Περιοριζόμαστε και κατευθυνόμαστε σαν στρατιωτάκια από τον χρόνο; Υπάρχει κάτι πέρα από τον χρόνο που μας εμποδίζουν μέσω της υποταγής σε αυτόν να το δούμε;
Ένα σωρό ερωτηματικά ξεπηδούν...

@Ανώνυμε ίσως και να χεις δίκιο. Όλα αυτά μπορεί να 'ναι απλώς η μεγάλη φαντασία ενός σκιτσογράφου χωρίς ιδιαίτερο νόημα. Αλλά ακόμη κι έτσι να 'ναι, πολλές φορές το ασυνείδητο εκφράζεται μέσα από την καλλιτεχνική έκφραση του συνειδητού Γιατί να μην το ψάξουμε λιγάκι;

Όσο για το ποιηματάκι, δοκίμασε και κάτω από τον ήλιο. Πάντα κάνει καλό λίγο φως σε ό,τι μας απασχολεί.

Εργαστήρι Δημιουργικής Έκφρασης και Γραφής είπε...

Στο προηγούμενο σχόλιο έγραψα η μεταβολή του χώρου, αλλά ούτε αυτό είναι σωστό.
Η μεταβολή της ύλης θα πρεπε να πω ή με άλλα λόγια η συνεχόμενη διαστολή του σύμπαντος μετα το μπιγκ μπανγκ.

ΦΑΙΔΩΝ ΘΕΟΦΙΛΟΥ είπε...

@Kυκλοδίωκτον
Σου υποκλίνομαι. Για όλα.

Εργαστήρι Δημιουργικής Έκφρασης και Γραφής είπε...

Φαίδωνα,
είσαι αδιόρθωτος!

ΦΑΙΔΩΝ ΘΕΟΦΙΛΟΥ είπε...

Kυκλοδίωκτον
Απλά εξέφρασα τον θαυμασμό μου που βρήκες σχεδόν όλα τα κλειδιά του βιντεο, όταν εγώ είχα πολλές δυσκολίες. Που πάει το αδιόρθωτος;

Εργαστήρι Δημιουργικής Έκφρασης και Γραφής είπε...

Φαίδωνα, δε νομίζω να βρήκα κανένα κλειδί, απλές υποθέσεις κάνω.
Το αδιόρθωτος πάει στην υπερβολή των φιλοφρονήσεων.

Άκου κι αυτήν την άλλη (πιο πεζή)υπόθεση που μου ρθε μόλις τώρα:
Είμαστε στρατιωτάκια στο χρόνο, στο τρέξιμο της καθημερινότητας.
Ο ελεύθερός μας χρόνος για να κάνουμε τα αγαπημένα μας πράγματα λιγοστός (όρα: ψαρά που ντύνεται άρον-άρον στρατιωτάκι).
Μας είπαν ότι με την τεχνολογία θα ελευθερωθεί ο άνθρωπος, θα χει περισσότερο χρόνο για να ασχολείται με ό,τι του αρέσει (όρα: Λαφαργκ-Το δικαίωμα στην τεμπελιά), αλλά τελικά και πάλι, φυλακίσαμε την σοφία της πραγματικής ελευθερίας, μέσα στην δυναστεία του χρόνου, και μέσα από την πλύση εγκεφάλου (όρα: στρατιωτικός γιατρός εκπαιδεύει κουκουβάγια) το μόνο που κάνουμε τελικά είναι να κοιμίζουμε (όρα: βασιλιά, αρχή και τέλος του βίντεο) τους εαυτούς μας σύμφωνα με τις προσταγές ανούσιων ΑΒΑΡ_ΒΟΟ... κατευθύνσεων.

(Πω-πω! Δεν μπορώ να πω! Ένα όσκαρ ερμηνείας το αξίζω μετά από όλο αυτό!)

aKanonisti είπε...

Γεια σου βρε κυκλοδιώκτον...
Εφυγα λίγο και έχασα τέτοιο καυγα???
Να σου δώσω το κινητο μου ωρε..
αμα ξαναγίνει να με πάρεις..να τρέξω σε νετ καφε να μην ΄χασω το θέαμα...
Τι κολλήματα τρώει ο κοΖμος...
Χαχαχαχαχα
Εσύ... τα κουλτουριατικά σου συνέχιζε ακάθεκτη...
Το επίπεδο αναλαμβάνω να το ρίχνω εγω.. για να μπαίνουν οριΖμένοι.. μόνο στα βλογ που τους ταιριάζουν...

Καλή εβδομάδα....

Εργαστήρι Δημιουργικής Έκφρασης και Γραφής είπε...

Κι έλεγα πού είναι η Ακανόνιστη να τρέξει (σε σχήμα πρωθύστερον) να βάλει μια ηλεκτρική στο χαλί του, όπως μου 'ταξε...
Φίλον εν κινδύνοις... σιγά μην βρεις!
Τώρα, αυτό το "κουλτουριάρικα" και το "ακάθεκτη", γιατί μου φάνηκε κάπως; Πάλι βάλλεται το πρεστιτζ μου; Μετά από το περιζήτητο και λαχταριστό αγαλματάκι τέτοιας ερμηνείας;
Αλλά δεν πειράζει "το μόρσιμον απέδωκες" όπως λέει περίπου και ο Πίνδαρος για τον Νεοπτόλεμο, μπας και εξευμενίσει τους αιακίδες Αιγινίτες που του κρατούσαν μούτρα.
(αυτό επίτηδες το 'γραψα για να σε εντυπωσιάσω-ελπίζω να τα κατάφερα-όλα στον βωμό του πρεστίτζ)

Καλημέραααα, καλή βδομάδα!

aKanonisti είπε...

Wowowowowowowowowowow
Εντυπωσιαστηκαααααααααα
Ναιιιιιιιιιι
Χαχαχαχαχαχαχαχαχαχα
(Ο Πίνδαρος... ωραίος ή καμιά σκατόφατσα???)
Εγώ καλή μου είμαι η σεκουριτού σου.. δεν μπορώ να παρακολουθήσω όλα τα σχόλια...
Είμαι μόνο για τον τσαμπουκά και για ξύλο......
Χαχαχαχαχαχαχαχαχα

Εργαστήρι Δημιουργικής Έκφρασης και Γραφής είπε...

Ακανόνιστη, δεν ξέρω πώς ήταν ο Πίνδαρος τη όψει, αλλά μπορώ να σου μεταφέρω ένα μέρος μιας ωδής του αν ζούσε σήμερα:

Το σχόλιον είναι το δώρο των Blogεραίων
μαζί με τον καρπό της διάνοιας τους
στους συμbloggers μας στον Ιστοχώρο

Σ' αυτούς το παραδίνουνε από τα βάθη
της γνώμης, κάνοντας μαζί τους
τη νέα διαδικτυακή πρόποση
«Άντε και με περισσότερες αναρτήσεις».
(Πίνδαρος- "Blogικά")



Παραθέτω και το ανάλογον αναχρονιστικόν:

Tο Νέκταρ είναι το δώρο των Μούσεων
μαζί με τον καρπό της διάνοιας τους
στους αθλητές μας στην Αρχαία Ολυμπία.
Σας το παραδίδουμε από τα βάθη
των αιώνων κάνοντας μαζί σας
την αρχαία ελληνική πρόποση
«EYOI BAKXE».
(Πίνδαρος – "Ολυμπιακά")


Και λέω αναχρονιστικόν γιατί:
Πώς αλλάξαμε το νέκταρ με το αναβολικό
μόνο και μόνο για να φέρουμε ένα χρυσό
στη δόξα της πατρίδας...

Πώς φτάσαμε στο λάθος τελικά αυτό
κι αφήσαμε τον αγώνα τον σωστό
στα δίχτυα της παγίδας...

Είναι άξιο απορίας
καλά φτιαγμένης συγκυρίας
συν τις δηλώσεις "εν αγνοίας"


(Μ' έπιασε ο οίστρος και συνέθεσα κι ένα άσχετο με το θέμα στιχούργημα, σχετικό όμως με τους επερχόμενους Ο.Α.)